1-2-2015 Lord of the rings

1 februari 2015 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen konden we heerlijk rustig opstaan, we hoefden voor het eerst niet meteen op pad want we blijven nog een nacht hier. Hans heeft getraind en ik, als ware ik een goede huisvrouw, de camper gecleand en de was gedaan.
Ik heb trouwens zelden zulke mooie toilet en douche ruimten gezien als hier. Ik zal wat foto's plaatsen, het lijkt net een sauna!
Tegen de middag gingen we lopend naar het dorp, eerst een cache doen en daarna naar de verzamelplaats voor de lord of the rings excursie. Er zaten nog twee mensen te wachten en met zijn 4 en stapten we in een busje. Onze gids was een jonge Schotse vrouw die helemaal idolaat is van LOTR en de hobbit. Ze weet er alles van, kent veel achtergrondverhalen, kent sommige acteurs en spreekt zelfs wat zinnen Elfisch. Ze reed ons naar verschillende lokaties uit de films en liet dan zien op welke manier de film in die omgeving is gemaakt. Sommige scenes zijn wel op 5 verschillende plekken opgenomen, ze had er foto's uit die scenes bij zodat je de plekken goed kon herkennen. Onderweg kwamen we ook langs de eerste bungee-jump-plek in NZ. Heb niet de behoefte om dat uit te proberen!
Aan het einde liet de hobbit gids verschillende wapens zien die in de film gebruikt zijn. Als je wilde mocht je ze vasthouden of ze fotograferen. Vooral voor Hans was deze dag gaaf om mee te maken. Het was voor hem ook leuk om met iemand te praten die er ook helemaal gek op is en er nog meer van weet dan hij.
Ik heb besloten om thuis de boeken ook te gaan lezen. Ben er ooit aan begonnen maar kwam er niet doorheen, (sorry Piet) nu ik de films heb gezien gaat dat vast beter!
Na de excursie bij de Starbucks koffie gedronken en via allerlei winkeltjes naar huis. Onze buurman kwam ook net aan, een man uit NY. Met zijn drieën iets gedronken en over NZ gekletst.
Daarna in de gemeenschappelijke ruimte gekookt (Hans) en gegeten.
We besluiten morgen en overmorgen wat verder te rijden zodat we over twee dagen weer langer op 1 plek kunnen blijven. We zien wel of het lukt. Gezien de weersverwachting gaan we niet langs de westkust maar steken we middendoor naar boven.

1. Eelse:
    2 februari 2015
    Ja, nu ben ik echt wel een beetje jaloers. geweldig om dit allemaal mee te maken, gewoon rond te lopen waar een deel van dit prachtige verhaal is gefilmd!