25 - 27 februari Auckland

26 februari 2015 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Dinsdag was de laatste dag bij Annelies en ook die dag hebben we helemaal benut. Toen Seabren naar school was zijn we met z'n vieren naar Whangarei gereden. Daar hebben we eerst de Whangarei falls bekeken. Het is een behoorlijke grote waterval, in een prachtige omgeving. Er is een mooi pad naar toe en het lijkt alsof je in de stad in een stukje regenwoud loopt. En misschien is dat ook wel zo! Hoewel het afgelopen nacht heel hard heeft geregend is de waterval volgens Joop en Annelies nu nog klein, in de herfst en winter ziet ie er veel wilder uit. We maken wat foto's, waaronder een foto in dezelfde pose als tijdens onze eerste vakantie samen in Oostenrijk, in 1980. Dat hadden we drie jaar geleden ook gedaan en blijven dit als traditie er inhouden!
Na de falls zijn we naar de haven en de stad gegaan. Hans en Joop zijn boodschappen gaan doen in de Pack 'n safe, en wij zijn gaan shoppen. Voor de lunch elkaar weer getroffen en gezellig samen ergens een hapje gegeten. Terug thuis zijn Hans en ik de camper vast gaan opruimen zodat we daar morgen niet veel tijd aan kwijt zijn. Het is wel een raar idee; we zijn al bijna drie jaar naar deze reis aan het toeleven, en nu is bijna de laatste dag aangebroken en slapen we onze laatste nacht in de camper! We hebben zoveel meegemaakt en gezien de afgelopen weken, we merken dat we het ook fijn vinden om weer naar huis te gaan. En natuurlijk weer naar de kinderen, daar kijken we ook heel erg naar uit!
Hans en Joop gaan nog lopen naar een uitkijkpunt op de berg achter hun huis, de mount Manaia. Ik heb er even de puf niet voor en blijf met Annelies thuis. We zetten de foto's op een USB stick en ook alle nieuwsbrieven uit hun zeiltijd. Leuk om die weer eens te lezen thuis. S'avonds maken we muziek met zijn allen. Gisteravond hadden we dat ook gedaan, toen Seabren op bed lag. Hij heeft alles gehoord en wilde er vanavond ook bij zijn, en terecht!
Het werd een gezellige jamsessie, met drie gitaren, een piano en zang!
De volgende morgen vroeg op want we willen bij tijds de camper inleveren. We ontbijten en moeten dan toch echt afscheid nemen. We hebben echt een waanzinnig gezellige tijd gehad met elkaar, alsof de tijd heeft stil gestaan. Toen we aankwamen zei Annelies: " mi casa es tu casa", en zo voelde het ook!
Waarschijnlijk zien we elkaar van de zomer alweer als zij naar Nederland komen voor een vakantie.
Goed, weer op weg, naar Auckland. Het is bijna drie uur rijden en het loopt voorspoedig. Alleen in het begin staan we even in de file, maar verder rijden we in 1 keer door. We horen wel steeds een vreemd geluid onderweg. Steeds als Hans zijn gordel afdoet om te kijken, stopt het. En dan ineens hebben we het door: er zit een cycade in de camper! Heel de weg is ie aan het krekelen, maar we zien hem niet. Iets voor 11 uur komen we aan bij Britz. Het is nog rustig dus we zijn meteen aan de beurt. We hebben 4300 kilometer gereden de afgelopen weken, en gelukkig zonder schade. Alle spullen eruit, controle en de afrekening. We zeuren nog even over het oponthoud in het begin, met de niet werkende deur, en krijgen 150 dollar terug. Dat is mooi voor het eten de komende twee avonden!

route
De taxi komt ons ophalen en brengt ons naar het Waldorf Celesta appartements hotel. Aangezien de kamer nog niet klaar is gaan we eerst de stad in. Aan het water drinken we iets en genieten van de zon. Hopelijk begint de lente snel in Nederland, want dit is toch wel erg lekker!
De Queenstreet is een grote winkelstraat met alle dure merken. Leuk om er doorheen te lopen. We merken wel meteen dat dit een grote stad is. Veel sirenes, veel mensen en ook zwervers.
Om 3 uur zijn we terug in het hotel en krijgen we de sleutel. We zitten 16 hoog! De kamer is prachtig, het is echt een appartement met aparte slaapkamer, studeerkamer en woonkamer met keuken. We kijken vanaf het balkon over de hele stad!
Het is wel handig dat we een extra kamer hebben, we halen alle tassen leeg en storten alles op de bank. Vandaar proberen we morgen alles dusdanig in te pakken dat het douane proof is. Dat wordt nog een klus!
We eten s'avonds in een Indiaas restaurant naast het hotel. Erg lekker en eigenlijk dus gratis hahaha! Morgen nog een dagje stad, maar eerst slapen in een ECHT BED!

De volgende dag doen we erg rustig aan; we slapen uit tot 10 uur, ontbijten met de gisteren gekochte yoghurt en muesli en ontfermen ons over de bagage. We hebben de sdgelopen weken toch wel wat spullen verzameld maar gelukkig hadden we ruimte over in de tassen. Na een uurtje zit alles weer ingepakt, op onze kleren van morgen en de toilettassen na. We mogen 30 kg per persoon, dat moet lukken!
Als dat allemaal klaar is gaan we de stad in. We ontdekken een winkelcentrum en kopen wat souverniertjes. Ook zoeken we een cache, vlak bij een mooie kerk.
Aan het einde van de Queenstreet komen we bij een bioscoop. 50 shades of Grey draait..... Zullen we ook? We overleggen even en besluiten te gaan! We kopen kaartjes voor half 6. Tot die tijd gaan we met een bakje Sushi het Albertpark in om te lunchen. In het park is volop bedrijvigheid want er start een Chinees lantaarnfeest. Overal hangen en staan verlichte chinese lantaarns, erg mooi om te zien! Als we de sushi op hebben gaan we nog naar de bibliotheek. Hans wil even rondkijken en ik plof op een stoel. Grappig dat er veel zwervers in de bieb zitten, met studieboeken voor hun neus. Een fijne plek om de dag door te komen lijkt me.
Dan is het alweer filmtijd! Het is rustig, achter ons zitten twee dames en naast ons een stelletje uit ons Oosterbuurland. Tja en dan de film..... Hans vindt het een echte vrouwenfilm, gezien het tempo en de simpele verhaallijn. Is dat typisch vrouw eigen? Alsof die science-fictonachtige films zo'n diepgang hebben?
Ik vind de film wel leuk, bijzonder hoe de relatie tot stand komt en hoe je onder invloed kunt komen te staan, met alle gevolgen van dien. Er zitten ook grappige momenten in de film, kortom, ik heb me er toch mee vermaakt!
Na de film lopen we terug naar ons hotel en eten in onze straat sushi in een klein restaurant. Het smaakt erg lekker, en tijdens het eten blikken we terug op de vakantie en op alles wat we hebben meegemaakt. Het is een heel bijzondere reis geweest, daar zijn we het over eens!
In het hotel lezen we nog wat en gaan dan onze laatste nacht slapen!
Nog wel even de vliegtickets gecheckt.... Sinds ik 1x een dag te vroeg op vakantie wilde gaan, en daar pas achter kwam bij vertrek, controleer ik dit altijd een aantal keren. Gelukkig klopt alles en worden we morgenochtend om half 10 opgehaald door de taxi. We vliegen om half 2 naar Singapore, hebben daar een tussenstop van 5 uur en gaan dan door naar Amsterdam. We komen zaterdagochtend heeel vroeg aan op Schiphol en ook daar heb ik heel veel zin in!

1. Hans peters:
    25 februari 2015
    Was fantastisch om alles te lezen, veel dank daarvoor, bijzonder ook om dit zo mee te beleven. Goede reis terug, see you, xxx
  2. Zus:
    26 februari 2015
    En dan is het alweer de laatste dag.
    Jee, wat gaat dat hard en wat hebben jullie veel beleefd.
    Hartstikke leuk om zo met jullie mee te reizen, jongens.
    Heb een goede en veilige reis naar huis.
    Love you!
  3. Karin molenaar-molenaar:
    26 februari 2015
    En dan zit het er al weer op en is de reis voorbij, zo lijkt het.....maar dat is alleen maar fysiek......eenmaal thuis gaan jullie deze reis nog heel vaak en lang herkauwen en weer beleven door het vertellen aan kinderen, familie en bekenden en door het herlezen van jullie eigen reisverslag. En dat is, vind ik, wat reizen wezenlijk is; het koesteren van herinneringen!
  4. Peter en Hanneke:
    28 februari 2015
    Goede reis!!! Forse vlucht weer en na al die ruimte afgelopen weken is het extra krap in zo'n vliegtuig en dan zo lang ...

Tot horens/ziens!
    Peter
  5. Peter en Hanneke:
    28 februari 2015
    Goede reis terug! Forse vlucht en na al die ruimte de afgelopen weken is zo'n vliegtuig extra krap en beklemmend denk ik. Tot horens/ziens en bedankt voor de mooie verhalen!