27-28 februari Naar huis

28 februari 2015 - Schiphol, Nederland

Om half 10 zouden we opgehaald worden door de taxi, maar om 9 uur waren we klaar om te gaan. Taxi gebeld om te vragen of ze iets eerder konden komen, maar ze waren helemaal niet van plan om ons op te halen. Onze boeking bestond niet volgens de dame aan de telefoon. Hans heeft lange tijd met de dame gepraat, en uiteindelijk bleek er wel een rit aangevraagd te zijn op een andere naam. Wij vonden alles prima, als die taxi er maar kwam. En zowaar, een kwartier later rijdt een "green cab" voor. De chauffeur is een vrolijke man uit India die volop kletst. Hij is filosofisch aangelegd en deelt zijn levenslessen met ons.
Inchecken verloopt allemaal goed, hoewel de crew vindt dat de gitaar niet als handbagage meemag. Als we vertellen dat dit op de heenweg wel mocht, mogen we hem meenemen, met het risico dat ie aan de gate alsnog naar het ruim wordt gebracht. Zo ver komt het natuurlijk niet, we zijn erg goed geworden in het onopvallend vervoeren van een gitaar!
Het is een behoorlijke reis die we voor de boeg hebben: eerst 12,5 uur van Auckland naar Singapore, dan 5 uur wachten, en daarna 13,5 uur naar Amsterdam.
Bij elkaar dus 31 uur op luchthavens en in vliegtuigen, en dan het wachten voor de eerste vlucht niet eens meegerekend.
De vlucht verloopt best wel snel. Het is een groot vliegtuig, een airbus A380, met een boven- en een benedendek. We kijken een paar goede films en ik slaap nog een paar uurtjes. We maken ons een beetje zorgen over de buurvrouw van Hans, een Engelse dame. Ze gaat steeds grauwer zien en zit met haar hoofd in haar handen te steunen en kreunen. En dat de laatste 3 uur! We hebben ooit eens meegemaakt op een vlucht met de kinderen dat er een man onwel werd en voor lijk in zijn stoel zat. Echt heel naar en ook wel angstig, je kan geen kant op. Gelukkig voor de buurvrouw landen we zonder vertraging en kan ze naar buiten.
Op het vliegveld lopen we een beetje rond en gaan met de skytrain naar de verschillende terminals. We komen weer bij de social tree en maken weer een foto. Het lijkt wel maanden geleden dat we hier waren!
In vertrekhal drie, waar we moeten boarden, zit een bioscoop. Je kunt er zo in en uitlopen, tussen de vluchten door. We gaan er een paar uur zitten om de tijd te verdoen. En handig; in het donker val je zo in slaap!
Het vliegveld van Singapore heeft dit jaar 18 awards gewonnen, waaronder beste vliegveld ter wereld. We kunnen ons er wel iets bij voorstellen, er is zoveel te doen en te bezichtigen en alles is brandschoon.
Nog even ergens iets drinken en eten, en dan zijn die 5 uur toch snel voorbij.
Met een half uur vertraging boarden we voor de volgende vlucht. Ook dit gaat best snel, terwijl het ruim 13 uur zitten is. Bijzonder is wel dat we hele vlucht in het donker vliegen. We vliegen namelijk terug in de tijd, dus vliegen over landen waar het nog nacht moet worden. Voordeel is wel dat we allebei wel een uur of 4 slapen. In beide vluchten waren er veel waarschuwingen voor turbulentie waren. Zelfs de babys moesten op schoot genomen worden en mochten niet in het wiegje blijven liggen. Ik schrik daar dan wel van, maar het viel gelukkig steeds heel erg mee. Gelukkig maar! Verder nog wat films gekeken, gelezen, gekletst met de buurman en dit verslagje gemaakt.
Zojuist riep de gezagvoerder om dat we over twintig minuten landen in Amsterdam, het is dan 06.12 uur!
Tobi en Didi komen ons ophalen, heerlijk om straks iedereen weer te zien!

Vreemd, maar dit is het laatste verslag van deze reis! Iedereen die met ons "meereisde" door het lezen van de verhalen, bedankt voor jullie interesse en reacties! Het was leuk om de verslagjes te maken, maar nog leuker is het om ze straks terug te lezen! En volgende maand weer, en over een half jaar weer, en over een jaar, en............totdat we weer terug gaan naar NZ, want dat voornemen hebben we zeker!

1. Karin molenaar-molenaar:
    welkom thuis!
  2. Annemarie:
    28 februari 2015
    Heel leuk om zo met jullie mee te reizen! Extra leuk omdat je veel werk maakte van het schrijven...
    Sterkte met het bijwerken van het tijdsverschil!
  3. Robert:
    28 februari 2015
    Welkom thuis, Kiwi' s :-)
  4. Zus:
    28 februari 2015
    Zo, vanavond eigen bedje!
    Welkom thuis, lieve allebei, en nu maar flink nagenieten.
    Kus!
  5. Annelies:
    28 februari 2015
    was hartstikke gezellig jullie hier te hebben en met jullie mee te reizen. Tot gauw
  6. Zus:
    1 maart 2015
    Hee wat leuk!
    Jullie ballonnetje staat nu weer op Nederland. Dat had ik nog niet gezien.
    Hoe gaat het met de jetlag?