4-2-2015 even helemaal niks!

4 februari 2015 - Buller River, Nieuw-Zeeland

Vandaag weer eens een dag waarop we niet weg hoeven, kunnen uitslapen en niets gepland staat. Heerlijk! We komen pas rond 10 uur ons bed uit en Hans gaat meteen maar een uur lopen, dan is dat in ieder geval gebeurd! In september gaat hij de hele triatlon van Almere doen, dus enige training moet wel!
Ondertussen probeer ik uit te zoeken waar we morgen het beste kunnen slapen, het vergt wat planning omdat we de ochtend daarop al vroeg door een taxi worden opgehaald om naar de watertaxi gebracht te worden. Die watertaxi brengt ons vervolgens naar het begin van de trail, zodat we in feite terug naar de camper lopen. Die camper staat bij een bed en breakfast (golden bay hideaway) waar we na de trail twee nachten blijven om mijn 50 ste verjaardag te vieren. Google het maar en dan snap je waarom juist daar! Logistiek was dit nogal een uitzoekwerk, ik heb er dagen aan besteed in Nederland en uiteindelijk was alles geboekt! (4x hutten, 2x watertaxi, 1x taxi en 2x b&b) nu maar hopen dat alles klopt en we uiteindelijk weer bij de camper belanden op dag 5! We gaan trouwens de eerste watertaxi vragen om ons vast bij de eerste hut af te zetten. We smokkelen dus de eerste wandelroute. Ik ben vanmorgen door mijn rug gegaan ( ja ja bijna 50, ik weet het) en kon nog net strompelend de camper bereiken toen Hans was hardlopen. Scheelt dan toch weer 12 kilometer met een rugzak!
We gaan morgen slapen bij een adres van Native Parks, een zalmkwekerij van Jan en Gerda Dissel! We hoeven dan nog maar een half uurtje naar het begin.
S middags zijn we naar het dorpje gelopen en hebben daar koffie gedronken en geluncht. En het filmpje van de swingbridge online gezet.
Weer terug "thuis" hebben we rugzakken voor de trail gepakt. Het is best nog veel, voor 5 dagen eten, kleding en kookgerei meenemen. Het zware kado voor mijn verlaardag van broer Hans blijft in de camper, aangezien we toch de 10e terug in de camper zijn. De sjerp en button van Wouda en Mark gaat wel mee, daar schijn ik de laatse dag mee te moeten lopen!  Uiteindelijk zit alles erin en we hebben nog iets ruimte over. De rugzak van mij is niet zo zwaar maar die van Hans is niet te tillen. Maar goed, volgens Hans gaat het prima lukken!
Trouwens ook nog het kookstelletje van Oscar en Annemarie uitgeprobeerd. We kunnen in 11 minuten een keteltje water koken en gebruiken dan een half bekertje vloeistof. Met die liter die we bij ons hebben moeten we twee keer per dag kunnen redden.
We vinden het allebei maar spannend, die trail, ik nog het meest of het me gaat lukken qua conditie. Ach, we starten gewoon en dan is er geen weg meer terug, dus ongetwijfeld gaat het goed komen!
In ieder geval wordt het prachtig, en dan gaat het lopen vanzelf!
Morgen dus nog een paar uur rijden en bekijken waar we de dag erna moeten zijn. En dan op naar Jan en Gerda en hun zalmkwekerij. We eten in ieder geval morgen verse zalm, dat dan weer wel!

1. Zus:
    4 februari 2015
    Lieve mensen, wát een planning!
    Geen wonder dat jullie een dagje-niks-hoeven fijn vinden
    Geniet van jullie track en van alle moois dat jullie gaan zien en beleven.
    Love you!
    Zus